Update på vildkatte m.m

Ok, lille update her fra Solkysten.

Skrev jo allerede tilbage i november til en charity vedr. hjælp til at få neutraliseret katte billigt.
Rykkede igen i januar og februar- i marts stod vi så med 3 gravide katte igen, så rykkede igen igen og fik endelig respons og fik de 3 killinger neutraliseret, som vi havde tilbage fra augustkuldet. De blev samtidig vaccineret for Felv m.m.
Fik et par dage senere lokket en mis ind i kasse med tun og meget vild mis, så turde ikke lukke den ud- den overnattede så i kassen og blev sendt til dyrlæge dagen efter.
Det viste sig at være en hunkat og hun var også gravid, men ikke så langt henne- hun var indendørs til narkosen kom helt ud og lukkede hende ud dagen efter.

I mellemtiden kom 1. gravide kat vadende ind i huset- hun havde aldrig været inde før. Altid meget kælen kat dog- vi kalder hende Granny.
Gjorde kasse klar til hende og der lå hun troligt, men endte med at hoppe op i sofaen til os og fødte 4 ginger killinger.
Sort missemor har jeg måtte spærre inde, da hun gerne føder i grøften og så ender man med helt vilde killinger- hun endte med at rende ind til Granny og hendes kuld og fødte 4 sorte killinger der, 5 dage senere.

Pga uenighed med udlejere ( for dyr husleje, brokkede sig over for mange katte- et problem de havde givet os osv. ) var vi dog nødt til at flytte- havde også indfanget højgravid mis mere- hende, der er mor til de killinger vi har fra sidste år.
Kom med desperat nødråb på Facebook, for er flyttet i noget mindre og en kattedame der samler ind og hjælper katte hernede, kendte så en anden dame, der kunne tage vores sidste gravide mis ind- hun fik 4 killinger få dage senere, men bliver nu hos den ældre dame og bliver fikset.

Vilde missepige vi fik fikset, rendte ned i plantagen med appelsiner bagved vores hus og så hende kun komme op efter mad få gange siden.
Hørte høj gøen dernede fra en dag og naboens schæfer stod over en sort kat, sammen med en anden hvid hund, der strejfede på vores grund konstant- hvid hund dog fredelig og sød, men det var schæferen ikke.
Fandt sort nyopereret mis liggende på jorden og hev efter vejret.
Fik den båret op til vores hus, men inden jeg nåede at få fat i en dyrlæge, døde hun i mine arme…
Troede det var vildkattepigen først, men det viste sig at være vores egen lille Yang, som var den mest kærlige kat ever. :cry:

Havde vundet tilliden hos kæmpe sort bamsekat, men ikke nok til at jeg kunne indfange ham, så måtte efterlade 4 vildkatte ved det gamle hus ( pigen nåede vi så heldigvis at neutralisere )- satte en masse foder og lod et par skåle blive også, for vores tidligere landlady fodre dem- derfor de var der til at begynde med.
Har haft 13 katte med til nyt hus incl. 8 killinger.
6 killinger har fået nye hjem- blev så ramt af sygdom osv, så nu bliver resten her, selvom det ikke var planen, men så ender vi med 2 killinger fra sidste år, vores egen Belanna, 2 missemødre og sidste killing fra sidste kuld.

Ja, har gjort, hvad vi kunne, men kan ikke hjælpe dem alle- havde dog også plejekilling inde i nogen dage, men så mange dyr hernede, der mangler hjælp hver dag, heldigvis også mange, der hjælper.

8 Synes om

Sikke et stort arbejde… og hvor er det altså bare trist at så mange mennesker ikke vil forstå at det vil være en stor gave at få neutraliseret nogle flere af de vildmissere.

Kæmpe respekt herfra for det… det er jo desværre skruen uden ende. Men at hjælpe nogle få er vel bedre end ingenting tænker jeg. Kan huske dengang jeg hjalp lidt til på internatet. Det var så trist i perioder…

6 Synes om

Åh, det lyder som Sisyfos-arbejde - men de katte, der nyder godt af det, ser nok ikke sådan på det :slight_smile:

4 Synes om

Nogen kommuner er heldigvis begyndt at få øjnene op for vigtigheden af neutralisering af de vilde kolonier- ikke lige hvor vi bor endnu, men nabokommunen er begyndt.

Stor tendens hernede til, at efterlade både hvalpe og killinger ved skraldecontainerne ( vi køre selv affald væk hernede, så containere står rundt omkring overalt ), så daglige opslag om fundne dyr.

1 Synes om

Så fik morkatte og lille Lulu deres første vaccine i dag- de to mødre blev neutraliseret i sidste uge.

Har nu endnu en vildkat på matriklen- hvid med rødt hankat, fyldt med flåter, som ingen åbenbart savner- ok foderstand dog.
Han hvæser af mig og løber fra mig, men er hoppet ind til de 2 mødre og killingen et par gange.
https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/34509121_917483611765994_8226049986131918848_n.jpg?_nc_cat=0&oh=0bbcfe5a41e4af54b8ecf12a71c0a1b0&oe=5B7DEE70

2 Synes om