En lille russer

He he nemlig :wink:

Ærligt… så er det aldrig til at vide her i huset :laughing:

Jeg har nu prøvet at få en kat tilsendt og det var første og sidste gang :slight_smile:
Jeg aftalte med sælger at hun skulle med kurer, så langt så godt. Vi havde en mulighed i påsken men siden Anoushka var klar til rejse nu, undersøgte køber andre muligheder, hvilket også var fint nok.
Det lykkedes at finde en, og jeg blev sat i kontakt med hende også, så vi kunne aftale tid og sted. Fra sælgers side havde jeg fået at vide at jeg stort set selv kunne bestemme hvilken by på en given rute jeg kunne hente, så det var jo fint. Bestemmelsesstedet for den anden leverance kunne sagtens passe mig så alt var fint.
Men natten til mandag fik jeg besked om at kureren var strandet i Frankrig, grundet et fly der var i stykker. Hendes mand ville så gøre turen i stedet for hende dagen efter. Det var så den eneste dag på året, hvor jeg ikke selv var i stand til at hente og jeg gav besked om det øjeblikkeligt. Jeg sagde også at jeg naturligvis ville forsøge at skaffe stafet, men jeg kunne ikke garantere noget. Det var sådan set lige meget for kureren, for turen var bestilt.
Fordi det var gået så stærkt var det ikke sikkert pengene kunne nå at komme kureren i hænde inden afrejse, så de skulle betales kontant ved afhentning. Det ville ikke have været et problem, hvis jeg selv skulle hente, men jeg var i Bælum med både penge og transportkasse.
Jeg har jo et par es i ærmet i kraft af Anne og Kamilla, men de tillader sig at have et liv og job så det var også lidt op af bakke. :wink:
Det endte så på en gammel nabo ville hente. Hun er 74. For hun ikke skulle køre alt for langt, ville jeg benytte mig af at få Anoushka leveret på en station på ruten (som jeg havde fået sat i udsigt var muligt) Det var så ikke en mulighed længere for så kunne kureren ikke nå sit fly tilbage… ok, fik overtalt min gamle nabo til at køre den lange tur. Fik fortalt kureren at jeg sendte en ikke kyndig katte person, fordi det var den mulighed jeg havde, og jeg ville bede om at kurerens mand ville være behjælpelig med at få katten fra den ene transportbox til den anden.
Det var heldigvis ikke noget problem…
Aftalen var kl 15.30… kl 14.15 havde jeg en tosset russer i røret om hvor jeg var henne… Jeg tog et billede af min skærm og fortalte at vi altså havde aftalt kl 15.30. Det faldt ikke i god jord og hun himlede op om at han var kommet tidligere for at kunne være sikker på at nå sit fly… Fint dame, det kunne du jo have givet besked om så snart han var steget på toget.
Nå min nabo var heldigvis i god tid så kl 14.50 mødte min nabo en russisk mand der ikke kunne et ord engelsk. Hun måtte have fat i hans ærme for med fakter osv at gøre ham forståeligt at han skulle hjælpe med at få Anoushka flyttet over i en anden kasse. Han var klar til at give hende katten og papirer i hænderne.
Min nabo er heldigvis ikke sådan at bide skeer med, så han hjalp som jeg havde aftalt med hans kone.
Men sikke en omgang. Jeg er helt med på at der er elementer ingen er herre over, men så lad os trække vejret i stedet for bare at køre på. Det var et firma der ikke laver andet end transportere dyr, så jeg havde forventet noget andet (måske min fejl)
Det har i hvert fald været årsag til jeg aldrig mere bruger kurer.

Sikke en omgang. :hushed: Godt, at det trods alt lykkedes at få hende hjem.

Helt vildt rodet men den bette høne har taget set så fint og der er intet at mærke på hende :hjerte:

Hold da op, lyder jo nærmest som det var rent held at hun nåede hele vejen. :s: Men dejligt at hun endelig er hos jer, og i fuld gang med at charme hele huset. :hjerte:

Tak for delingen af oplevelsen af kurer Louise. Synes godt nok det lyder til at være nogle meget uprofessionelle folk, og det er lidt skræmmende taget i betragtning af at de ligefrem har et firma som tager sig af at transportere andre folks dyr! Vil du dele navnet på firmaet , evt. i en PB

Min personlige tanke er at det er et par der har lugtet penge på skøre vesterlændinge og så har bestemt sig for at få en del af kagen.
Jeg vil dog sige at jeg bestemt ikke har fornemmelsen at Anoushka har lidt overlast, men jeg har dælme været stresset over det :slight_smile: og det kunne have været gjort væsentligt mere elegant :slight_smile:

Anoushka har lige fået guldvasken af Brian :hjerte:

Ved ikke hvem der nu sover bedst :laughing:

Som sagt, det var en god gave til Lars :wink::wink:
Men I har vel også bryllupsdag nu her :wink::wink:

Øv for en oplevelse, men tro faktisk du har været mega uheldig og rammen af de useriøse kurer, vi har fået alle vores leveres med kurer og er super godt tilfreds med leveringen, en enkelt var der lidt sprogforviklinger ang betalingen, men leveringen har der intet være at klage på

Glemte helt stort tillykke med hende

Jeg blev inspireret af Lykkes morgengave :laughing:

Stort tillykke med jeres lille “russer” pige :flag: .
Hvor er hun dog kær :heartbeat:.

Sugieh er ikke så imponeret :smile: der er vist stadig lidt sprogvanskeligheder :stuck_out_tongue_winking_eye:

Men de to her, har næsten afstemt forventningerne :smiling_face_with_three_hearts:

Se nu har jeg jo pralet med Lars og jeg er mere end almindelig gode til at tale om tingene og ikke have hemmeligheder for hinanden :thinking:
Men jeg synes nu alligevel der er lidt lusk ved det her…

:smiling_face_with_three_hearts:

Hmm, var der ikke også noget med, at en del af aftalen var, at der ikke var katte i soveværelse - eller husker jeg forkert?

Nej det gør du netop ikke :face_with_hand_over_mouth:

Nå men jeg blander mig bare udenom så :smirk:

Det er jo ikke katte, men en lille - og et par noget større - killinger :wink: