Hvad læser du?

[QUOTE=Dorte Birkedal;1255179]Hvor er det bare fedt at høre :rock::rock::rock::rock::rock:

Så tror jeg du skal overveje at læse Douglas Adams, Håndbog for vakse galakseblaffere ( der er noget om du ikke læser så godt på engelsk ?)[/QUOTE]

Jeg holder mig ganske rigtig til dansk, så er der i det mindste en chance for at jeg kommer gennem bogen. :smiley: Det sker dog at jeg læser tegneserier på engelsk, men der er mindre tekst at overskue. Det er mange år siden at jeg læste Håndbog for vakse galakseblaffere, men må indrømme at jeg ikke blev så voldsomt fanget af den, filmen er jeg dog pjattet med. :ups:

[QUOTE=Enki;1255152]Lige blevet færdig med Varslet af Liz Jensen.

Er så lækkert at jeg endelig er begyndt at læse mere normalt igen, efter flere år hvor jeg ikke kan kunne læse fordi jeg ikke har kunne holde fokus. Har virkelig savnet at læse, før i tiden kunne jeg jo læse op til fem bøger på en uge. De senere år har jeg ikke engang kunne læse fem bøger på et år. :thumbdown:[/QUOTE]

Det kender jeg godt! Jeg læste helt vildt meget, og nu går jeg stadig død i 4 ud af:-) Men dejligt at du har fået læsegaven tilbage:thumbup:

Jeg er ved at læse de sidste par kapitler i Pigen der legede med ilden. Det er den sidste af de 6 bøger jeg lånte på biblioteket, og som bliver hentet næste fredag. Ind imellem har jeg også læst Jordens børn, som jeg selv har stående, så jeg må nok hellere låne lidt flere end 6 bøger næste gang :tihi:

På mandag ringer biblioteket for at høre hvilke bøger jeg vil vil have leveret. Så jeg er ved at lave en liste, som foreløbig ser sådan ud:
Et par bøger af Johannes Møllehave, Kvinden der forsvandt af Gillian Flynn, De første 3-4 bind i serien Isfolket af Margit Sandemo og de første 3-4 bind i serien Jarastavens vandring.

Jeg har lige ‘læst’ Tracy Chevalier ‘The Lady and The Unicorn’ som lydbog. Det er min første lydbog siden jeg hørte eventyr som barn - og det var super! :smiley:

Nu står jeg mellem ‘En mand der hedder Ove’ eller ‘Den Hundredårige…’ Ikke bøger jeg normalt ville vælge, men nu er de blevet anbefalet så varmt :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1256109]Jeg har lige ‘læst’ Tracy Chevalier ‘The Lady and The Unicorn’ som lydbog. Det er min første lydbog siden jeg hørte eventyr som barn - og det var super! :smiley:

Nu står jeg mellem ‘En mand der hedder Ove’ eller ‘Den Hundredårige…’ Ikke bøger jeg normalt ville vælge, men nu er de blevet anbefalet så varmt :)[/QUOTE]

Åh ja Den hundredårig… den skal jeg også have skrevet på listen :thumbup:

Edit: Kom lige i tanke om en anden bog, der også skal på listen: Brobyggerne af Jan Guillou

[QUOTE=Lykke;1256109]Jeg har lige ‘læst’ Tracy Chevalier ‘The Lady and The Unicorn’ som lydbog. Det er min første lydbog siden jeg hørte eventyr som barn - og det var super! :smiley:

Nu står jeg mellem ‘En mand der hedder Ove’ eller ‘Den Hundredårige…’ Ikke bøger jeg normalt ville vælge, men nu er de blevet anbefalet så varmt :)[/QUOTE]

Det er en skøn bog. der er også en 2’er “Britt-Marie var her”
Herlige herlige :smiley:

Jeg er nået til Beautiful Chaos, den er indtil videre ligeså god, som de første 2 bøger i serien:)

Lonse - godt du også nyder dem - de er nemlig glimrende, kikset film eller ej.

[QUOTE=solveig;1256103]Jeg er ved at læse de sidste par kapitler i Pigen der legede med ilden. Det er den sidste af de 6 bøger jeg lånte på biblioteket, og som bliver hentet næste fredag. Ind imellem har jeg også læst Jordens børn, som jeg selv har stående, så jeg må nok hellere låne lidt flere end 6 bøger næste gang :tihi:

På mandag ringer biblioteket for at høre hvilke bøger jeg vil vil have leveret. Så jeg er ved at lave en liste, som foreløbig ser sådan ud:
Et par bøger af Johannes Møllehave, Kvinden der forsvandt af Gillian Flynn, De første 3-4 bind i serien Isfolket af Margit Sandemo og de første 3-4 bind i serien Jarastavens vandring.[/QUOTE]

I serien Jarastavens vandring er der kun 9 bind - og de er hurtigt læst - de er ikke så tykke bøger og de fangede mig fra de første sider

Nogle bøger, jeg vil anbefale:

Kirsten Schmidt: Frederiks bog

Anne Karin Elstad: Folkene på Innhaug, Magret, Et nyt rodfæste, Vejene mødes

Jeg kunne ikke modstå at købe “Det der ikke slår os ihjel” af David Lagercrantz, da jeg gik forbi boghandleren i formiddag :surrender1:

Nu må jeg så se, om den kan leve op til Stieg Larssons bøger :cool:

[QUOTE=Missis F;1256190]Jeg kunne ikke modstå at købe “Det der ikke slår os ihjel” af David Lagercrantz, da jeg gik forbi boghandleren i formiddag :surrender1:

Nu må jeg så se, om den kan leve op til Stieg Larssons bøger :cool:[/QUOTE]

Jeg kom aldrig igennem nummer 1 “Mænd der hader kvinder” :ups:

Er lige blevet færdig med “Skarpe Genstande” af Gillian Flynn

Det var fin underholdning. 3/5 stjerner herfra.

Jeg synes ikke Stieg Larsson var en særlig god forfatter, han kan være meget tung at læse, men hans bøger er spændende og værd at læse :ok:

Jeg blev i lørdags færdig med Judas Unchained af Peter F. Hamilton. Så startede jeg på Analfabeten, der kunne regne af Jonas Jonasson - den læste jeg færdig i dag, den var meget hyggelig oven på den lange og lidt tunge Judas Unchained.

I morgen tager jeg nok hul på Farlige Penge af Ken Follett

[QUOTE=Dotte;1256257]
I morgen tager jeg nok hul på Farlige Penge af Ken Follett[/QUOTE]

Jeg ombestemte mig lige og gik i stedet i gang med 11.22.63 af Stephen King

[ATTACH=CONFIG]104286[/ATTACH]

Dotte - den er jeg spændt på hvad du synes om. Jeg er inkarneret king fan og var glad for den. Både som historisk roman, da jeg blankt indrømmer jeg ikke havde ret godt styr på den periode og omstændighederne omkring kennedy, men også fordi den er knap så syret som nogle af hans andre de senere år - Liseys story(bouya moon) og Duma key.

Må jeg forøvrigt slå et slag for Under the dome som bog - den er meget anderledes end tv serien og bestemt en læsning værd. Kuplen, en del personer og noget af historien er det samme, men meget er anderledes.

Jeg er ved at lytte denne her : [I]The Girl on the Train (2015) is a psychological thriller novel by British author Paula Hawkins.[SUP][1]

[/SUP][/I][SUP]Den er det nye store, men indtil videre er den mest af alt lidt sær. Håber snart den kommer i omdrejninger
[/SUP]
[I][SUP]Gah - hvad skete der lige for at jeg ikke kan ændre skriften.

[/SUP][/I]

Fysisk læser jeg the heir chronicles af cinda williams og er nået til bind 3 - en hæderlig omgang Urban fantasy om troldmænd, seere osv som lever i vores almindelige samfund. Sjove personer og god historie, men set bedre 3,5 af 5 stjerner