Hvad læser du?

En oldgammel bog af Palle Lauring, Danmarks Haab og Horn… bogens teorier ang kongemord var det som i sin tid oedelagde PLs ry og rygte som serioes historiker…

Platon … Platon …og lidt mere Platon

Jeg er lige gået i gang med en psykologisk thriller. ‘Babyalarm’, hedder den… Den virker ret lovende. :slight_smile:

Jeg læser mest undertekster pt. :høhø: Jeg har en masse bøger, som jeg rigtig gerne vil læse, men jeg kan ikke koncentrere mig :surrender1:

[QUOTE=Lykke;1204559]Er nået til del 7 af serien Jarastavens Vandring af Saga Borg

Ikke litteratur på højt plan, men fængende nok :slight_smile: Og jeg er bare glad for at kunne koncentrere mig om at læse igen :)[/QUOTE]

Hvor sjovt, den serie er jeg også igang med, den er god at læse i toget :wink:

Som bog læser jeg Jeffrey Eugenides’ “Bryllupsintrigen” og som lydbog hører jeg Ken follets “Verdens Vinter”. De er så tilpas forskellige at det godt kan gå at have gang i to åå en gan:-)

Malene: måske skal du prøve lydbøger? Det er i hvert fald lettere for min koncentration.

Jeg har senest læst følgende:

Terry Goodkind: The Sword of Thuth, bind 1 “Wizard’s First Rule” og bind 2 “The Stone of Tears”- der er ni mere

Charlaine Harris: De sidste tre bind af True Blood

Rachel Caine: De sidste fire bind af Morganville Vampires

Lisa Genova: Stadig Alice

Dan Brown: Tankados Kode

Mary Shelley: Frankenstein

Michael Katz Krefeld: Før Stormen

Er nu gået i gang med noget helt nyt for mig - Sci-Fi - Peter F. Hamilton: Pandora’s Star. Den har fanget mig fra side 1, så jeg håber, den kan holde mig fast.

pandoras star er spændende - men generelt skal man holde tungen lige i munden. han skriver ikke læse-let bøger :slight_smile:
jeg læser :
fysisk : stephen kins mr. mercedes
e-bog : allie becstrom bind… 3 tror jeg det er. af devon monk ( typisk urban fantasy: moderne verden, men med magi, hemmelige bevægelser, kvindelig hovedperson- jævnligt døden nær)
lydbog : noble dead bind 3 af barb hendee ( “old school” vampyr serie i fantasy setting med middelalder touch)

har senest færdiggjort (hørt) elemental assasin af jennifer estep- lejemorder med samvittighed og magi. Glimrende serie

Jeg har haft Gone Girl liggende et stykke tid på min kindle - kan se at den snart kommer som film, så jeg er pligtskyldigt gået i gang med at læse den nu :slight_smile:

Jeg har kastet mig over A. G. Riddles ‘Atlantis’-bøger (3 i serien), og har også købt David Simpsons ‘Post-human’-serie (5 bøger), så jeg er vist beskæftiget for en tid … venter meget utålmodigt på sidste bog fra Justin Cronin og selvfølgelig George R. R. Martin (kom i sving, d’herrer!)

Lige blevet færdig med the hunger games 3 - og skal til og igang med Dystopia af Dennis Jürgensen.

Stadig Palle Lauring som fysisk bog…
På Kindlen er jeg igang med Jane Austen - Northanger Abbey… let læsning, som jeg kan have med på job.
Og har så lige hentet Spiderwickfortællingerne som lydbog på Netlydbog.dk så jeg har noget at hygge med om aftenen, når jeg sidder og hækler :slight_smile:

Overvejer for øvrigt at tilmelde mig Kindle Unlimited… nogen der kender det?
Meget fristende med alle de bøger og lydbøger, som jeg har lyst til, for lige knap 75 kr om måneden - godt nok på engelsk, men jeg foretrækker altså bøgerne på originalsproget… og ellers så har jeg jo netlydbog og vores almindelige udmærkede bibliotek :slight_smile:

Ja, men desværre:
“We’re sorry. Kindle Unlimited is currently not available in your country. Please stay tuned.”

Jeg er i gang med 2.del af Martin Jensens bøger om Eske Litle - byfoged i Assens.

De foregår i 1300-tallet, så udover at det er en krimi, så får man også listet lidt historie ind. :ok:

Uh jeg læste Dystopia som teenager og husker den som virkelig god:thumbup: Og så er den så dejligt lang:-)

efter en anbefalede Outlander serien på facebook er jeg blevet ret så grebet af den… ligenu er jeg igang med bog nr 5 (ud af 8)

1 Synes om

Flaskepost fra P

Har fået øjnene op for Jussi Alder-Olsen efter jeg fik afleveret mit speciale. Jeg har stort set ikke læste nogle bøger de sidste 3½ år, så nu tager jeg revanche!

Er kommet ½ vejs og den er bestemt super god :thumbup: meget levede og spæneden univers.

Genlæser Rising Steam af Terry Pratchett. God bog, og elsker ham som forfatter

et par sider fra Saxo og så var det tilbage til goe gamle Platon igen :tihi: