Reaktionsknapper

Grin har været en mulighed et stykke tid - jeg har lige grinet ad dig :wink:

1 Synes om

Baah, jeg er træt. Jeg kiggede bare på dem Ea nævnte, ved godt man kan grine og græde… :dokdok: :ups:

1 Synes om

Jeg synes flere reaktionsknapper er en dårlig idé.

Vi har fået et nyt system, hvor de indbyggede likes påvirker ens tillidsniveau. Jeg er bekymret over, om folk bruger likes mindre, når der er de andre muligheder. Det vil sætte den ellers ret gode funktion med tillidsniveaer lidt ud af spil. Rune er enig med mig i det her.

Jeg synes også det er smart, at der kommer en notifikation ved likes, og jeg synes badges er lidt sjovt, men det virker ikke med de ekstra emojis.

Personligt mener jeg så også, at et like dækker over alt de, som flere skriver, I manglede smileys til. Jeg læser et like som enig (jeg er helt på bølgelængde med det, du skriver), tak (hvor er det dejligt, du skrev / godt at høre katten har det bedre), tillykke (dejligt du har fået en ny sød kat etc) og så videre… Det eneste like ikke rigtigt kan udtrykke er hvis man er uenig.

Jeg må indrømme, at alle de smileys heller ikke er mig, fordi jeg ikke ser dem, medmindre jeg går tilbage og leder efter mine tidligere indlæg. Så man skal sidde og holde øje med indlæg, hvis man gerne vil se den respons.

Til sidst er der min bekymring, som jeg har ytret fra starten: Vi risikerer folk skriver mindre, fordi der sjældnere bliver respons andet end nogle smileys.

3 Synes om

Jeg glemte at skrive - men nogle af jer har nok opdaget det - at jeg har fået Rune til at sætte nogle flere reaktionsknapper ind. SOM EN TEST. Derfor kan det også godt være, de forsvinder igen. Det afhænger af udfaldet af testen.

Vi kan alle sammen have vores holdninger til det ene eller det andet, men det eneste, der rigtig kan be- eller afkræfte dem, er at teste dem.

Lykke har helt ret i, at det kan påvirke tillidsniveauerne, hvis man bruger reaktionsknapper i stedet for likes. Så hvis tillidsniveauerne ikke skal sættes ud af spil, så skal man også like de indslag, man reagerer på.

Lidt statistik: I de seneste 30 dage er der givet 5.900 likes (vi er ikke nærige med dem :slight_smile: ). Det er en fremgang på 15 % i forhold til den foregående 30 dages periode. Så det ser ikke ud til, at det har påvirket antallet af likes negativt, at vi indførte de 2 første reaktionsknapper.

Der er blevet oprettet 8 % færre indlæg og 31 % færre emner. Man kan ikke afvise, at reaktionsknapperne kan være en af årsagerne, men det hænger uden tvivl også sammen med, at alting i den foregående 30 dages periode stadig var nyt, og der blev skrevet en masse indlæg om, hvordan man gør det ene og det andet. Plus at der har været juleferie og juletravlt i de seneste 30 dage.

Så indtil videre ser reaktionsknapperne ikke ud til at have indflydelse på likes givet, men de kan have haft indflydelse på antallet af indlæg og emner.

4 Synes om

Hvad med min forespørgsel, om man kan se alle de brugere der reagerer på et indlæg med smiley?
Har Rune kigget på det?

Det kan man ikke. Men der er flere af dem, der bruger plug-in-modulet, der efterspørger det, så måske kommer det.

3 Synes om

Jeg har lige tjekket statistikken igen. Der er givet stort set samme antal likes (lidt flere) i de foregående 30 dage som ved sidste måling, og der er skrevet 11% flere indlæg.

Nu er statistik naturligvis taknemmelig, men overfladisk set er der i hvert fald ikke noget der tyder på, at reaktionsknapperne har en negativ effekt, som får os til at 1) nøjes med at bruge reaktionsknapper i stedet for at skrive indlæg og 2) give færre likes.

7 Synes om

Jeg nyder at der er kommet flere muligheder, og jeg bruger dem. Så jeg ser rigtig gerne at vi beholder dem! :blomst:

11 Synes om

Kan vi muligvis skifte den glade smiley ud med der ikke græder af grin? Jeg rammer jævnligt forkert, fordi der kommer tårer ud af øjnene på både den og den der er ked? :slight_smile: Og mens jeg bare retter, ville jeg være ked af det hvis jeg en dag ikke opdagede det, og nogen troede jeg grinede af deres triste indlæg :slight_smile:

2 Synes om

Det er teknisk set jo ikke noget problem at skifte den, men hvilken en skal det så være i stedet?

Kan man ikke bare bytte om på rækkefølgen, da de sidder ved siden af hinanden? Man rammer nemt den forkerte.

1 Synes om

:grin::smiley::smile::laughing:

Er jo alle gode muligheder. Hvad med en af de to sidste?

1 Synes om

Jeg opfatter det sådan, at Evas anke går på tårerne i øjnene og ikke så meget på, at man kan ramme forkert?

1 Synes om

Jeg rammer forkert, fordi de to sidder ved siden af hinanden.

2 Synes om

For mig ville problemet også blive løst ved at andre rækkefølgen.

1 Synes om

Man kan godt grine uden at få tårer i øjnene - derfor vil denne IMHO være bedre: :grinning:

2 Synes om

Vi kan evt gøre begge dele? :slight_smile: Vælge en anden smiley (uden tårer) og sætte den blå thumps-up imellem dem? :slight_smile:

4 Synes om

der er flere gode "grine"smileyer :klappe::tihi::grin:

1 Synes om

Det synes jeg, vi skal gøre. Men hvilken grine-smiley vil I have?

Jeg tror, at jeg - når vi alligevel er i gang - også vil få Rune til at udskifte :flag: med :denmark: Den første bliver klemt og ser mærkelig ud. Det er muligt, den sidste også gør, men jeg tror, modulet er bygget til standardsmileyer og ikke til vores private KG-samling :slight_smile:

5 Synes om

:smile_cat:
Det er jo et katteforum :grin:

Nej bare pjat den er ikke ret tydelig.
Jeg synes bedst om denne:
:grin:

4 Synes om